Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kolejne internetowe oszustwa w powiecie szamotulskim

OPRAC.:
Jakub Czekała
Jakub Czekała
KPP Szamotuły
Policjanci z Szamotuł otrzymali zawiadomienia o podobnych do siebie oszustwach podczas zakupów. Tym razem ofiarami złodziei padli sprzedający.

Trwa seria internetowych oszustw na terenie powiatu szamotulskiego. Na początku tygodnia do Komendy Powiatowej Policji w Szamotułach zgłosiły się dwie kobiety (w różnych dniach)

Mieszkanka gminy Ostroróg oraz mieszkanka Szamotuł wystawiły na popularnym portalu aukcyjnym przedmioty na sprzedaż. Do kobiet zgłosili się potencjalni klienci. Metoda ich działania była podobna. Zaproponowali przedpłatę i prosili o wysyłkę za pośrednictwem portalu. Aby transakcja przebiegła pomyślnie, sprzedające miały wejść w link potwierdzający opłacenie przesyłki i przedmiotu, ponieważ transakcja rzekomo „przechodziła” za pośrednictwem portalu aukcyjnego. Link do sprzedających wysłali oczywiście klienci. Dalej sprzedające musiały podać numer karty oraz w jednym przypadku kod CVV, a w drugim hasło jednorazowe do logowania na konto bankowe, co też zrobiły – wyjaśnia oficer prasowa Komendy Powiatowej Policji w Szamotułach Sandra Chuda.

Sprzedające nie spodziewały się, że padły ofiarami oszustów, którzy mając potrzebne dane, włamali się nak onta bankowe i ukradli pieniądze Policja nie podaje, jakie sumy straciły kobiety. Faktem jest jednak, że postępowanie w sprawie trwa.

Warto również przypomnieć, że na początku stycznia policjanci odebrali zgłoszenia od trojga mieszkańców naszego powiatu, którzy zostali oszukani podczas internetowych zakupów – w tym wypadku przez sprzedających.

W jednym przypadku mieszkanka gminy Pniewy została oszukana przy zakupie psa. W listopadzie 2020 r. wpłaciła zaliczkę na szczeniaka, jednak kontakt ze sprzedającym się urwał. Kobieta nie mogła odebrać psa, ani też nie odzyskała pieniędzy. W drugim przypadku, na tym samym portalu aukcyjnym, na początku grudnia 2020 r. mieszkaniec gminy Szamotuły zamówił medale wojskowe i przelał 600 zł na konto sprzedawcy. Pokrzywdzony zamówionego towaru nie otrzymał. Podobnie było w przypadku mieszkanki Obrzycka, która w grudniu 2020 r. zamówiła telefon komórkowy. Kobieta przelała na konto oszusta 620 zł i do dnia złożenia zawiadomienia o przestępstwie nie otrzymała zamówionego towaru. O zwrocie pieniędzy również nie było mowy/i] - wyjaśniała nam wówczas Sandra Chuda.


Razem z policjantami apelujemy do mieszkańców o większą czujność podczas internetowych zakupów oraz zastosowanie zasady ograniczonego zaufania.
Jeśli planujesz sprzedaż przedmiotów w Internecie:
- Zwracaj uwagę na wiarygodność osoby, z którą masz dokonać transakcji;
- Nie ulegaj presji ze strony kupującego;
- Nie otwieraj żadnych linków przesłanych przez kupującego;
- NIGDY nie podawaj numeru swojej karty na żadnej stronie przesłanej przez kupującego;
-NIGDY nie podawaj kodu weryfikującego CVV, ani haseł jednorazowych do logowania do konta bankowego na żadnej stronie, do której link otrzymałeś od kupującego;
-Korzystaj tylko ze sprawdzonych i bezpiecznych metod finalizowani transakcji!
Oszustom wystarczy kilka minut, potrafią praktycznie natychmiast ściągnąć pieniądze z konta ! Jeśli pomimo zachowania środków ostrożności, padłeś ofiarą oszusta, natychmiast skontaktuj się z bankiem, aby zablokować możliwość wykonywania dalszych transakcji, a także powiadom o przestępstwie Policję.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szamotuly.naszemiasto.pl Nasze Miasto