Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Powiat szamotulski. Oszustwa metodą "na pracownika banku". Z konta pniewianki zniknęło 10 tys. zł!

Magda Prętka
Magda Prętka
Pixabay / zdjęcie ilustracyjne
W błędzie jest ten, kto myśli, że ofiarami oszustów padają tylko osoby w wieku senioralnym. Funkcjonariusze policji z powiatu szamotulskiego niedawno interweniowali w związku ze zgłoszeniem o oszustwach metodą "na pracownika banku". Sprawy dotyczyły kobiet w wieku 28 i 39 lat.

Oszustwa metodą "na pracownika banku"

W piątek, 1 października mieszkanka gminy Szamotuły odebrała telefon od rzekomego pracownika banku, w którym kobieta posiada konto. Mężczyzna przekazał jej, że prawdopodobnie ktoś włamał się na jej konto i próbował dokonać nieautoryzowanej płatności.

- Rozmówca zaoferował swoją pomoc. W tym celu kobieta miała zainstalować aplikację, dzięki której oszust mógł uzyskać dostęp do jej aparatu. Wszystko tłumaczył tym, iż dzięki tej instalacji możliwy będzie kontakt z obsługą techniczną banku - relacjonuje asp. Sandra Chuda, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Szamotułach.

Kobieta zainstalowała wspomnianą aplikację. Nie pamiętała jednak loginu i hasła do konta, co ostatecznie uchroniło ją przed kradzieżą pieniędzy. Gdy zorientowała się, że sytuacja może być niebezpieczna, o sprawie poinformowała prawdziwych pracowników banku.

Ostroróg. Pożar w szkole! Ewakuowano cały budynek! Spokojnie...

Z konta pniewianki zniknęło 10 tys. zł!

Podobne zdarzenie miało miejsce w Pniewach, niestety z innym skutkiem. Jedna z mieszkanek odebrała telefon będąc przekonana o tym, że dzwoni do niej obsługa banku. Numer placówki pojawił się na wyświetlaczu. Telefonująca do niej kobieta poinformowała o próbie logowania na konto pniewianki z zagranicy. Podejrzewając, że może chodzić o oszustwo mieszkanka Pniew sprawdziła numer, z którego do niej dzwoniono w wyszukiwarce Google. Okazało się, iż faktycznie należy on do banku, co uśpiło jej czujność.

- Oszustka poprosiła mieszkankę Pniew o zainstalowanie oprogramowania i podanie numeru, który wyświetla się w aplikacji. W dalszej kolejności pokrzywdzona została poproszona o zmianę hasła do konta w banku i przesłanie go na numer infolinii. Kobieta otrzymała również sms-y z kodami autoryzacyjnymi do przelewów, które rzekomo miały służyć zablokowaniu środków - wyjaśnia asp. Chuda.

Kiedy pniewianka osobiście postanowiła sprawdzić, czy jej pieniądze zostały zablokowane, w banku okazało się, że z konta zniknęło 10 tys. zł!

Szamotuły. Niebezpieczne zdarzenie na ulicy Dworcowej. Inter...

Uwaga na oszustów!

Policjanci apelują o zachowanie szczególnej ostrożności, przestrzegając przed instalowaniem - na prośbę nieznanej osoby - jakichkolwiek aplikacji, czy oprogramowania.

- Poprzez taką sytuację często dajemy możliwość sterowania swoim komputerem czy telefonem - tłumaczy rzeczniczka komendy powiatowej - Nigdy nie powinniśmy podawać nikomu hasła do swojego konta bankowego ani kodów służących do autoryzacji przelewów - dodaje.

od 12 lat
Wideo

Protest w obronie Parku Śląskiego i drzew w Chorzowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szamotuly.naszemiasto.pl Nasze Miasto